![]()
Onlangs liet Les Mills International een vragenlijst onderzoek uitvoeren door het onafhankelijke en zeer gerespecteerde onderzoeksbureau AC Nielsen onder de BODYPUMP leden van Les Mills World of Fitness in Auckland, Nieuw Zeeland. De belangrijkste resultaten worden hieronder samengevat. 1.
Leden
waren heel positief over hoe zij de BODYPUMP lessen ervaren: Op 10 juni jongstleden is er een halfjaarlijkse bijeenkomst voor BODYPUMP club managers gehouden in Nieuwegein. Het doel van de halfjaarlijkse bijeenkomsten is het ieder half jaar evalueren van hoe BODYPUMP bij de clubs loopt en het presenteren van de plannen voor het komende halfjaar ten aanzien van marketing, promotie acties, nieuwe ontwikkelingen, etc. De resultaten uit de vragenlijsten die door de clubs zijn ingevuld en teruggezonden waren heel positief. Hieronder de 10 belangrijkste conclusies: 1. BODYPUMP lessen blijken het heel goed te doen op de daluren; bijna de helft van de BODYPUMP uren wordt dan ook op daluren ingepland. 2. Meer dan de helft van de clubs is meer BODYPUMP lessen gaan geven sinds ze met het geven van BODYPUMP zijn begonnen. Ongeveer 40% geeft hetzelfde aantal lessen en minder dan 10% is minder lessen BODYPUMP gaan geven. 3. Van de clubs die nu meer lessen geven, geeft 31% 1 les meer, 25% 2 lessen meer, 25% 3 lessen meer en 19% 4 lessen meer. 4. 25-30% van de deelnemers bestaat uit mannen 5. 25% van de deelnemers bestaat uit nieuwe leden 6. De meeste centra hebben een maximum van 25 deelnemers. 7. Het is niet bekend wat de instroom en uitstroom van BODYPUMP leden is. 8. De promotie materialen worden goed gebruikt, m.n. het spandoek, de t-shirts en de consumenten flyers. 9. De Cosmopolitan actie van februari 1999 was minder succesvol dan de eerste. 10. De ansichtkaart “Do you wanna PUMP with me?” is goed ontvangen, maar wordt nog weinig gebruikt vanwege de druk bezochte lessen. Spinning slaat eindelijk aan. Nederland, fietsland bij uitstek, begint het eindelijk door te krijgen. Spinning is leuk! Jammer dat de apparatuur zo kostbaar is... maar het kan het waard zijn. |